Dags för smoking...

...betyder just i det här fallet inte rökning. Nej, det är dags för MiML att ikläda sig en sådan. På lördag är det nämligen dags för den årliga Eskilsgalan. Den 23:e i ordningen. Sex välförtjänta personer skall tilldelas statyett för sina insatser för Eskilstuna! I år går dessa till Julien Dauphin, Margareta Olsson, Rune Karlsson, Carl Anders Thorheim, Marie Pettersson och Irja Bäckström! Yours truly har förmånen att ingå i kommittén, vilket innebär att fokus den sista tiden har varit just årets gala. Det är mycket som skall planeras och förberedas. En mycket väsentlig del av planeringen hanteras av en eminent galagrupp bestående av tre, mycket kreativa personer, Jocke von Carlsburg, Patrik Andersson och Carina Söderberg Axelsson. Yours trulys ansvarsområden är vår marknadsföring och en inte oväsentlig del, hantering av bordsplacering och gästlistor. Det sistnämnda tar avsevärt mycket mer tid än man kan tro, men roligt är det!

En väldigt viktig detalj i sammanhanget är naturligtvis vad man ska ha på sig på lördag. För egen del hade jag i ett tidigt skede nosat upp en klänning som jag tyckte passade som handen i handsken. Jag hittade den på Tradera och bjöd, skulle det visa sig, alldeles för mycket. Direkt när jag hämtade ut paketet (?) blev jag misstänksam. Det var mera ett kuvert i C4 storlek, visserligen lite tjockare... Tyvärr var den mera en fröjd för ögat som bild på datorn. Det blev till att uppsöka en av galans samarbetspartners, Mäster Skoog, för att se vad som fanns i lager. Hittade en som satt som en smäck, bara en halvmeter för lång. Detta trollades emellertid bort och på lördag kommer jag således att glänsa i lånade fjädrar...

Ohh, vad spännande det ska bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0