Hemma och lite sjuk

I slutet av förra veckan attackerades jag. Av en rejäl förkylning. Trodde jag. Höll mig hemma i måndags men kom på benen med hjälp av 1 Ipren och 1 Alvedon på tisdagen. Fast övertygad om att jag genom tankekraft och besvärjelser skulle bli av med eländet. Då kom det halsonda plötsligt tillbaka och det har bara accelererat. I morse vaknade jag kl 4 och kunde absolut inte svälja. Det var så hemskt så jag höll på att drabbas av panik. Mörkrets inverkan ökade på paniken och jag ställde en diagnos som väl gick ut på att struphuvudet måste opereras bort. Typ. Nu är jag dock hemkommen från Vårdcentralen och en doktor som konstaterade att jag drabbats av något elakt virus. Som han dessvärre inte kunde bota, utan bara lindra. Han sa åt mig att gå hem och ta det lugnt (den mannen känner inte mig) och gå förbi apoteket på hemvägen. Sagt och gjort. På apoteket införskaffades allehanda lindringsmedikamenter, som t ex en för mig ny bekantskap. En sugtablett med bedövning! Exakt vad jag behöver. Dessvärre får man bara ta tre om dagen :( Nu håller jag mig hemma idag och hoppas att besvärjelserna skall hjälpa så jag är back in business på måndag igen.

Inget ont som inte har något gott med sig. Jag tar det nu väldigt lugnt genom att sitta stilla vid datorn och dregla över webbutiker och underbara inredningsbloggar. Hur många finns det egentligen? Jag upptäcker ständigt nya. Så även idag. Låt mig presentera Bläckhornet anno 1870. Denna bloggare arbetar till yttermera visso inom vården. En händelse som ser ut som en tanke. Efter att ha surfat runt på denna blogg en liten stund kände jag att inspirationen så sakta började återvända. Att ta tag i hemmet på nytt. Mina inredningsövningar har liksom legat i vinterdvala. Nu vill jag bli helt kry så att jag kan sätta igång. Hos Bläckhornet pågår dessutom en tävling där man genom att vidta olika (synnerligen enkla) åtgärder kan delta i utlottningen av en fantastiskt vacker ljusstake. Den är faktiskt som gjord för mig, så nu ber jag böner till fru Fortuna! 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0