Ny resväska bara sådär...

MiML kom hem från tjänsteresa igår. När han åkte bönade och bad han om att få låna min högblanka, jättefina, jättestora resväska. Bönade och bad är kanske en lätt överdrift. Egentligen sa hon bara -Jag lånar din! Hur som så förmanade jag honom att vara rädd om den. Han avverkar nämligen resväskor på löpande band. Jag satt och snusade i en tv-fåtölj när han kom hem rätt sent igår kväll och när det blev dags att dra sig tillbaka upptäckte jag att det stod inte mindre än två röda resväskor i vår hall! Den ena var den välbekanta röda helblanka. Den andra var en helt ny bekantskap. Det visade sig att min tjusiga väska hade blivit illa åtgången av transportörerna. Så till den milda grad att den hade spruckit. När så MiML reklamerade den vid ankomsten till Arlanda fick han helt sonika en ersättningsväska! En megastor röd, visserligen inte högblank, Samsonite. Den ser kanonstabil ut. Inte illa ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0