Toppendagar!

Fredag kväll och dags att summera veckan. Onsdag-torsdag ägnades åt fastighetsföretagets årliga kick-off. Yours truly är visserligen lite inblandad i arrangemanget, men oaktat detta måste konstateras att det blev en riktig fullträff. Övningen gick av stapeln på en mycket bra anläggning. En som jag inte bevistat på mången god dag och jag måste erkänna att jag kände inte alls igen mig. Det blev i alla fall väldigt bra. Även om upplevelsen av att sova i säng från Hästen var något av en besvikelse. Min egen Lectus är minst lika bra, men förmodligen billigare. Dag 1 inleddes i alla fall med presentation av en ny medarbetare. Några hade liite föraning, medan andra var intet ont anande. Såsom varandes lite involverad hade yours truly inledningsvis lite svårt att hålla masken. Men det gick bra. Walter gjorde som vanligt succé och nu väntar kollegorna på hans introduktion.

Den externt inhyrda föreläsaren dag 1 gick verkligen inte heller av för hackor. Faktum är att har var super-duper! Michael Södermalm kan varmt rekommenderas för alla som har behov av att höra några sanningens ord. Vilken man! Vilket energiknippe! Blev nästan kär i karln, på min ära! Kvällen avslutades på sedvanligt sätt. Stavas disco. Många av mina kollegor är oerhört dansanta, ett par av dem faktiskt riktiga Michel Jackson-kopior! Det fina i kråksången på denna kick off var att den DJ som bokats genom konferensanläggningens försorg visade sig vara fastighetsföretagets egen favvo-DJ. Arne! Vet inte hur många gånger vi haft honom, men succé har det varit varje gång. Arne är bäst!

Överraskningen dag 2 nådde samma euforiska höjder som föreläsaren dagen innan, även om han var en helt annan sort. Gunnar Åsberg, lägg namnet på minnet och minns var ni hörde det först. Hemkommen igår kväll skulle jag försöka återberätta för MiML. Faktum är att, trots att jag var fullmatad med allehanda filosofiska funderingar, ändå inte var kapabel att leverera särskilt mycket. Men det finns därinne!

Att ha kick off onsdag till och med torsdag har sina sidor. Det kommer en fredag därefter. Imorse när klockan ringde önskade jag innerligt att det vore lördag, men icke. Denna dag och tillika veckan avslutades emellertid på allra bästa sätt. Jag kvitterade nämligen ut MiML:s julklapp från sistlidna jul. Dryga två timmar på SPA! Kroppspeelad, masserad, badad och väl ansiktsrengjord inledde jag helgen. Helt förbaskat underbart. Nu kommer jag sannolikt att somna in i fåtöljen framför tv:n. Varmt tack för julklappen, MiML. Snart är det jul igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0