Trådlös, äntligen...

När hushållet för närmare ett år sedan tvingades inhandla ny dator på grund av att den gamla fått nog av jordelivet införskaffades samtidigt en router. Allt för att möjliggöra surfande i hela huset! Sagda manick har dock blivit stående och samlat damm sedan dess. Vid ett tillfälle gjorde Yours truly ett seriöst, men icke framgångsrikt försök att få igång eländet.

Idag kändes som en passande dag att göra ett nytt försök. Var faktiskt riktigt taggad. Och det gick riktigt bra. Till en början. Manicken blev i alla fall inkopplad, det lämnades tydligt besked om på skärmen. Men sedan var det stopp. Vare sig dator eller telefon lyckades etablera kontakt.

I ren desperation uttalade jag min nöd på husorganet, det vill säga facebook, och det dröjde bara någon sekund så dök räddaren i nöden upp i form av en fantastisk kollega. Med hjälp av en enkel instruktion lyckades han få mig att ladda ner något ifrån cyberrymden som gjorde att han, visserligen med min benägna hjälp med lösenord, kunde hacka/spegla vår dator och sittande i sitt eget hem flera mil härifrån knappade han runt på "min dator". Det var helt fascinerande att passivt sitta vid arbetsbordet och följa det äventyr som utspelade sig på skärmen! Efter diverse tryckande, knappande och omstart hände det fantastiska. Det fungerade! Och nu sitter jag här vid köksbordet. Helt sladdlös! Otroligt är det och min skuld till nämnda kollega har därmed plussats på rejält!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0