Presenter...

Jag hade en seriös fundering om att vi förebyggande syfte skulle avsäga oss alla eventuella inflyttningspresenter och i stället vädja till vänner, bekanta och släktningar, som möjligen hade i tankarna att presenta oss, att istället lämna ett bidrag till takfonden (här skall det ju bytas en del plåt!  Dels beroende på att vi nog har allt vad vi behöver (vilket väl bevisas av allt vi sålt/kört till återvinningsstationen) och dels beroende på den väntande stora utgiften. Inför gårdagens besök av vänner hade jag helt glömt att delge denna min fundering. Det var en himla tur. Två helt underbara ljuslyktor pryder därför nu får trädgård! Visst är dem kanonfina!



Tack Marie och Ove!

När jag hade födelsedag härförleden presentades jag med inte mindre än tre vattenkannor. Snacka om att ha uppmärksamma släktningar. Alla tre är superfina, men min absoluta favorit är nog denna.



Den gula i bakgrunden här nedan går inte heller av för hackor.



Idag hade vi besök av min käre son David, hans höggravida underbara flickvän Mia och Mias mamma Violetta med man Oliver. Av Violetta och Oliver fick vi en icke oansenlig mängd gula kantareller, blåbär, jordgubbar och björnbär. Vilket resulterat i att vi tillbringat en god stund med att förvälla svamp, rensa jordgubbar och frysa in. Vilken otrolig present!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0