Tak över huvudet, för 64 miljoner...

Vi köpte ju dessväre ett hus med ett läckande tak. Inte precis så att det forsade in, men väl ett tak som behövde åtgärdas. Taket är en kombination av tegel och plåt och det var liksom plåten som gjort sitt. I denna vecka blev plåtslagaren klar med det sista. Det har verkligen dragit ut på tiden. Till viss del beroende på att plåtis fått omprioritera sina arbetsuppgifter på grund av det extrema snöandet. Och istället för att tillbringa tid på vårt tak har firman vi anlitar fått ägna all tid åt att skotta andra tak rena från snö och hacka ytterligare ett antal tak fria från tonvis av is. Det har jag respekt för. Men idag är det i alla fall exakt sex månader sedan vi fick offert på jobbet - och beställde. Det skall bli väldigt intressant att se om det kommer att dröja lika länge innan vi får fakturan. Och till yttermera visso, nu när jag tog fram offerten för att kolla datum, upptäcker jag att det offererade priset är - 64 500 000,00 kr. Exklusive moms!!!!! Nu hoppas och tror jag att det är ett liiitet misstag och man bara har missat placeringen av decimalkommat. I annat fall, kära vänner, kommer MiML och jag sannolikt inte längre att ha något tak över huvudet överhuvudtaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0